Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The problematics of the evolution of euthanasia and assisted suicide in the United States of America in relation to the development of global human rights
Kovalenko, Marija ; Raška, Francis (vedoucí práce) ; Sehnálková, Jana (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá otázkou, jak se vyvíjí problematika eutanazie a umírání za pomoci lékaře ve Spojených státech amerických v souvislosti s vývojem lidských práv. Z dlouhodobého hlediska argumenty současné debaty o vývoji obou praktik, eutanazie a asistovaného umírání, odhalují přetrvávající kontroverzní postoj k morálnímu ospravedlnění etické disonance a ekonomické odezvy. Zásadním bodem bylo ilustrovat rozsah disociace analýzou argumentů a protiargumentů ve vztahu k otázce bilaterálního prolínání a interakce s respektováním základních lidských práv a souhrnem etiky umírání, která zohledňuje zneužívání eutanazie a lékařsky asistované sebevraždy. Interpretace vývoje postoje americké společnosti a americké lékařské diaspory byla reflektována. V debatách o eutanazii a asistovaném umírání byla kriticky zkoumána analytická synopse vývoje tolerance v Americké společnosti v kontextu racionální volby s ohledem na ekonomické, etické a náboženské předpoklady a varianty alternativního řešení. Vzhledem k nejednoznačné povaze etické přípustnosti a legalizace eutanazie a asistované sebevraždy zůstávají debaty o morálním kodexu zdrojem zjevných kontroverzí v souladu s nejednoznačnosti aktuální problematiky.
On the TEKAMOLO rule in the modern German language
Ekimova, Svetlana ; Maroszová, Jana (vedoucí práce) ; Šemelík, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spojenou s použitím pravidla TEKAMOLO, jež určuje pořadí příslovečných určení v německé větě. Jejím hlavním cílem je pokusit se o přesnou definici tohoto pravidla a také zjistit, za jakých podmínek může být použito v komunikaci. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V praktické části jsou uvedena vysvětlení pravidla TEKAMOLO, která lze najít v učebnicích a gramatikách německého jazyka, a objasněny některé pojmy, jež s tímto pravidlem souvisejí. Praktická část má ukázat především to, jak porozumějí pravidlu rodilí mluvčí i ti, pro koho je němčina cizím jazykem. Potom jsou zmíněny některé další ovlivňující slovosled aspekty, které mohou měnit pořadí příslovečných určení dané pravidlem TEKAMOLO.
Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě
Šťastný, Richard ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě AUTOR: Richard Šťastný KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou znovuobnovení víceletých gymnázií v roce 1990. Víceletá gymnázia jsou od svého znovuzavedení do českého vzdělávacího systému cílem kritiky pro svou neopodstatněnost. Tato práce interpretuje argumenty jak pro zachování, tak pro zrušení víceletých gymnázií. Téma víceletého gymnázia nejprve uvádí teoretická část práce, která představuje pozici víceletých gymnázií v historickém kontextu i v současnosti a následně prezentuje nejčastější argumenty pro i proti existenci víceletých gymnázií. Empirická část práce je kvantitativním výzkumem, zpracovávajícím názory různých odborníků z řad školství k dané problematice, zaměřeným především na to v jaké míře ovlivňuje aktuální pracovní pozice zainteresovaných subjektů jejich názory k existenci víceletých gymnázií. KLÍČOVÁ SLOVA: Víceletá gymnázia - vzdělávací systém - historie - argumenty
Argumentace v přesvědčeních a praktikách učitelů matematiky v kontextu České republiky
Žalská, Jana ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent) ; Kaenders, Rainer (oponent)
Cílem práce bylo popsat, jak na pozadí českého kontextu ovlivňují přesvědčení a praktiky učitelů způsob, kterým je vedena matematická argumentace ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy a nižších gymnáziích. V první studii charakterizuji prostřednictví studia dokumentů český kurikulární kontext a aspekty odůvodňování obecných matematických vztahů ve vybraných učebnicích. Druhá studie se na příkladu šesti vybraných učitelů zaměřuje na učitelova přesvědčení a praktiky týkající se argumentace, které byly zjišťovány rozhovory a náslechy na jejich vyučovacích hodinách. Pro poslední studii byli vybráni tři učitelé s odlišnými přístupy k výuce a v jejich výuce byly sledovány konkrétní případy praktik týkajících se argumentace. Praktiky byly posuzovány na pozadí norem, které existují v dané třídě, vzhledem k povaze odůvodňování matematických pravidel a k charakteristikám argumentů. Studie zřetelně poukázala na míru vlivu učebnic a žáků na použité argumenty. Ukázalo se, že učitelův důraz na efektivnost (ve smyslu naplnění školních osnov) na straně jedné a jeho důraz na zprostředkování porozumění žákům na straně druhé vedou k odlišným implementacím kurikula. Analýza kurikulárního kontextu a učitelských praktik naznačuje, že odůvodňování pravidel je ve zkoumaném kontextu obecně chápáno jako důležité, ale...
Vliv rozvodu rodičů na vývoj dítěte očima dítěte
ROŽNOVSKÁ, Martina
Bakalářské práce se zabývá problematikou rozvodu manželství a vliv na dítě po rozvodu rodičů. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je charakterizován rozvod rodičů, reakce dítěte na rozvod rodičů, z jaké příčiny se manželství rozpadá, to, co se děje s dítětem po rozvodu rodičů, i to, jaké následky může rozvod způsobit. Dále je v teoretické části rozepsáno, jak se s rozvodem vyrovnává chlapec a dívka, nebo jedináček či dítě, které má sourozence, i to, jak dítě reaguje na nového partnera rodiče. Cílem práce bylo popsat, autentické vzpomínky dospělých, kterým se v dětství rozvedli rodiče. Byly položeny dvě výzkumné otázky: 1. Co pro dítě znamená rozvod rodičů? 2. Jak se dítě s rozvodem vyrovnává? Pro výzkum jsem zvolila kvalitativní strategii, metodou získávání dat byl polostrukturovaný rozhovor a ohniskové skupiny. Metodou zpracování dat byla obsahová analýza zapsaných rozhovorů a diskusí, konkrétně metoda trsů. Bylo osloveno 10 dospělých ve věku 20 až 35 let, kteří si prožili rozvod rodičů. Výsledky výzkumu ukázaly, že které dospělé rozvod rodičů posílil, někteří dospělí se stále hledají a nevědí, co s životem. Většina dospělých se shodla, že nechtějí dělat stejné chyby jako rodiče. Většina dospělých nesnáší to, co byla příčina rozvodu jejich rodičů. Proto se někteří dospělí, kteří prožili rozvod rodičů, bojí vstoupit do manželství. Pokud se narodily děti, rodiče chtějí udržet rodinu pohromadě. Když se rodiče hádají, nechtějí, aby jejich děti byly svědky. Jestli si rodiče nerozumějí, raději se s partnerem rozejdou, než aby jejich dítě vyrůstalo v nepříznivém prostředí, ve kterém sami rodiče vyrůstali. Bakalářská práce by mohla být informačním materiálem pro odborníky pracující s dětmi v krizové situaci a pro odborníky pracující na soudech.
Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě
Šťastný, Richard ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě AUTOR: Richard Šťastný KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou znovuobnovení víceletých gymnázií v roce 1990. Víceletá gymnázia jsou od svého znovuzavedení do českého vzdělávacího systému cílem kritiky pro svou neopodstatněnost. Tato práce interpretuje argumenty jak pro zachování, tak pro zrušení víceletých gymnázií. Téma víceletého gymnázia nejprve uvádí teoretická část práce, která představuje pozici víceletých gymnázií v historickém kontextu i v současnosti a následně prezentuje nejčastější argumenty pro i proti existenci víceletých gymnázií. Empirická část práce je kvantitativním výzkumem, zpracovávajícím názory různých odborníků z řad školství k dané problematice, zaměřeným především na to v jaké míře ovlivňuje aktuální pracovní pozice zainteresovaných subjektů jejich názory k existenci víceletých gymnázií. KLÍČOVÁ SLOVA: Víceletá gymnázia - vzdělávací systém - historie - argumenty
On the TEKAMOLO rule in the modern German language
Ekimova, Svetlana ; Maroszová, Jana (vedoucí práce) ; Šemelík, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spojenou s použitím pravidla TEKAMOLO, jež určuje pořadí příslovečných určení v německé větě. Jejím hlavním cílem je pokusit se o přesnou definici tohoto pravidla a také zjistit, za jakých podmínek může být použito v komunikaci. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V praktické části jsou uvedena vysvětlení pravidla TEKAMOLO, která lze najít v učebnicích a gramatikách německého jazyka, a objasněny některé pojmy, jež s tímto pravidlem souvisejí. Praktická část má ukázat především to, jak porozumějí pravidlu rodilí mluvčí i ti, pro koho je němčina cizím jazykem. Potom jsou zmíněny některé další ovlivňující slovosled aspekty, které mohou měnit pořadí příslovečných určení dané pravidlem TEKAMOLO.
Druhy lásky v kontextu bioetické argumentace
SMRČKOVÁ, Leona
Práce se zabývá druhy lásky, jejich rozdělením a charakteristikou. Dalším tématem je eutanazie, její rozdělení a argumentace pro i proti její legalizaci. Základním cílem je popsat tyto pojmy a pokusit se najít mezi nimi souvislost, pokusit se odpovědět na otázku, zda může být láska argumentem pro eutanazii a pokud ano, tak proč. Na již publikovaných případech smrtelně nemocných lidí se pokouší najít možnosti a cesty jednání motivovaného láskou. Hledá přínos těchto poznatků pro sociálního pracovníka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.